Monday, September 6, 2010

Buku

Sangat banyak yang terbuku dalam hati sekarang. sangat banyak yang perlu dicoretkan. ada suka. ada duka. terlalu banyak sehinggakan kalau i tak tido selama tujuh puluh tujuh tahun pun belum tentu habis mencoret isi hati. sebut tujuh puluh tujuh tahun terus i teringat penah suruh lomak kumpul tujuh puluh tujuh ribu ringgit malaysia dan masuk meminang. adoi dah lah tak tau memasak lepas tu ada hati mahu suruh orang mengerah tenaga kumpul tujuh puluh tujuh ribu ringgit malaysia masuk meminang. belum tentu ada yang nak walaupun you kasi harga tujuh puluh tujuh ribu rupiah lah natrah. fuh! nasib baik cepat sedar diri. apa apa pun i tetap nak ada banyak angka tujuh untuk duit hantaran sebab tujuh adalah angka yang paling i cinta.
...
Cerita pasal apa yang terbuku dalam hati membuatkan i teringat dunia buku yang dah lama i tinggalkan. dunia buku yang selama ni sama ada terpaksa atau tidak, memang ada dekat dengan i. sama ada sebab exam dah nak dekat, ataupun sebab tugasan yang melampau sukar oleh pensyarah, atau sebab sebab lain yang oh-buku-please-"come"-to-me-bebeh tapi sekurang-kurangnya buku ada berkeliaran dekat dekat dengan i. sesungguhnya amat merindui perasaan terpaksa buka buku sebab esok ada exam. sumpah tak tipu.
...
Buku yang selalu i buka sekarang hanyalah mukabuku. sungguh tak senonoh sebab buku yang satu ini belum pernah ada perasaan terpaksa bila mahu buka. oh perasaan terpaksa tolonglah datang segera!

5 comments:

  1. thanks sarah :) btw rasa stress menggunung sbb tak boleh nak komen dekat awak punya entri..dush!

    ReplyDelete
  2. dah laa warna biru..kita sama laaaaa natrah......
    ngeee!~

    ReplyDelete
  3. aku memang pencinta biru. bukan ko suka pink ke ? hee

    ReplyDelete
  4. uit...mmg x laa kann..suka orange...ngee!~

    ReplyDelete