Sunday, July 18, 2010

Cik gadis sila doa

Jodoh memang urusan Allah. tapi kita sebagai manusia boleh berusaha. ye usaha untuk dapat yang terbaik. Allah tak kata perempuan yang kaya hanya untuk lelaki yang kaya. Allah juga tak kata perempuan yang bijak untuk lelaki yang bijak saja. tak juga perempuan yang cantik hanya untuk lelaki yang kacak. tapi dalam al-Quran Allah dah janjikan perempuan yang baik untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik untuk perempuan yang baik. sangat adil kan.

" Perempuan yang keji adalah untuk lelaki yang keji, perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik (dan sebaliknya) ..."
[an - nur : 26]

Semua orang ada impian yang sama. mahu yang baik. yang terbaik. i pun ada impian macam semua orang. mahu lelaki yang boleh jadi imam dan solat sama sama setiap hari dan setiap waktu kalau boleh. juga mahu lelaki yang boleh jaga dan sayang i walaupun kulit muka i dah tak licin dan berkedut kedut yang kalau letak segala krim semua dah tak jalan lagi. maka haruslah berusaha jadi perempuan yang baik. zaman sekarang bukan senang nak dapat yang baik apatah lagi yang terbaik. sekurang kurangnya yang terbaik untuk kita. sebab i penah dengar fadilah kamsah cakap dalam satu rancangan ni kat si pengacara cantik jelita sambil ketawa "saya adalah yang terbaik bagi isteri saya tapi mungkin saya bukanlah yang terbaik bagi awak walaupun masih ada kosong tiga" hahah nakal juga si jambang ni.
...
Spesies mereka ni bukan bersidai sidai macam kain jemuran kat laman rumah. bukan juga berlonggok longgok macam ikan kat pasar. yang paling dasyat sekali spesies mereka ni hampir pupus ye puan puan . eh puan puan tak perlu risau sebab dah ada sang suami yang baik dan sayang puan puan. cik gadis yang perlu risau dan buka mata. hahah. ok cik gadis termasuk cik nat haruslah selalu doa biar berjodoh dengan lelaki yang baik beriman yang dapat bimbing kita nanti. lelaki yang cakap macam ini " sayang nampak cantiklah harini pakai tudung yang abang belikan". awww! bukan lelaki yang cakap begini "sayang kalau rambut tu blonde lagi vogue bangga abang jalan dengan sayang". ish tak mau tak mau.
...
Sekali lagi cik gadis sila doa mintak mintak jodoh kita dengan lelaki yang baik yang akan jadi teman hidup dan insyaAllah teman kita di alam sana.
AMIN.

No comments:

Post a Comment